2011. június 24., péntek

Vietnam 1. nap: hogy kerültem oda és mi történt

Vietnámba úgy kerültem, hogy Laciék cégnek van itt egy közös munkája egy vietnámi céggel, amihez most ki kellett jönni egy hétre. Én meg megkérdeztem, hogy jöhetenék-e én is. Laci főnöke pedig jó fej volt és azt mondta, hogy ha a repülőjegyemet kifizetem, akkor igen. Ez így elég jutányos, a Nyároncsődbemegyünk Tours sem tud olcsóbbat ajánlani, úgyhogy eldőlt hogy jövök. Aztán majdnem nem jöttem, mert kiderült, hogy az itt tartozódásunk egybe esik Zsófi második szülinapjával, de mindeki szerint hülye vagyok, ha emiatt kihagyok egy ilyen lehetőséget, menjek csak. Nekem ettől függetlenül persze lelkiismeret furdalásom van (még most is), úgyhogy innen üzenem Zsófinak, hogy nagyon-nagyon szeretem, és ne haragudjon, hogy három nappal késöbb ünnepeljük a második szülinapját. Tudom nem haragszik (most), de ki tudja, majd ha lázadó tinédzser lesz, mit kapok tőle ezért.
Aztán másodszor azért maradtam majdnem otthon, mert hétfőn Zsófinak 39 feletti láza volt egész nap és éjjel. (Na ugye, hogy ott van benne a LÁZadó tini?). Szerencsére másnap sokkal jobban lett, innetől inkább csak hőemelkedése volt, úgyhogy nyugodtan bíztam rá a nagyszülőkre.
Csütörtök reggel tehát gépre ültünk és elrepültünk Moszkvába, ahol négy óra tranzit után jöttünk tovább Hanoiba. Az út kb 9 óra volt, nem vészes, lehetett repülőn filmet nézni, zenét hallgatni, még hangos könyvek is voltak, igaz főleg oroszol (Aeroflot gép). Nagyon nagy választék volt mindenből filmből pl 30-40 közül lehetett választani, mindenki azt nézett a saját monitorán, amit akart, és akkor állíotta meg, tekerte vissza, amikor akarta. Űrkorszak van, na. Úgyhogy megnéztem egy nagyon rossz filmet (City of Ember), majd olvastam és szunyókáltam kb 3 órát. Aztán reggeli és lassan meg is érkeztünk.
Az első benyomás a gépből kilépve a mellbevágóan párás meleg volt. Aztán sokat vártunk a csomagjainkra és aggódva néztük, hogy elég sokan állnak sorba a Baggage Claim pultnál. De aztán szépen megjött mindenkinek a csomagja, úgyhogy eltaxiztunk a szállodába. Zuhany, majd ebéd a vietnámi partnerrel. Utánna megbeszélték a közös munka menetét, majd viszajöttünk a szállodába, kipakoltunk, vacsi és végre-végre alvás, rendes ágyban.
A szálloda korrekt, igaz kicsit kopott a fénye, és néhány dolog miatt én nem adnék neki 5*-ot, de légkondis, van wifi, tudunk skypolni a családdal, úgyhogy meg vagyok elégedve vele.

Így kerültem én Vietnámba és az első napon sok minden nem történt. A várost is csak taxiból láttuk, úgyhogy a párán, az esőn és a robogókon kívül sok mindent nem tudunk megtapasztalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése